Nieuws



Gezonde medewerkers? Gelukkige medewerkers! Wellbeing at work was nog nooit zo belangrijk.
24 september 2021

Gezonde medewerkers? Gelukkige medewerkers! Wellbeing at work was nog nooit zo belangrijk.

Een duurzaam en oprecht engagement van medewerkers begint bij een beleid waarin wellbeing een belangrijke plaats inneemt.
Ann De Bisschop, Wellbeing consultant en voormalig Wellbeing Director bij onze klant DPG Media benadrukte in haar boek “Aftellen naar maandag” niet zomaar het belang van gezonde voeding in kader van wellbeing at work. Op tijd en stond pauzeren, op tijd loskoppelen van het werk en jezelf verwennen met een overheerlijke cappuccino, een verkwikkende lunch of -waarom niet- een guilty pleasure als vieruurtje; het zijn volgens De Bisschop essentiële bouwstenen voor een vitaal beleid dat het welzijn van medewerkers voorop stelt.

 

“Medewerkers zijn het grootste en belangrijkste kapitaal voor elke onderneming. Daarom is investeren in het welzijn van de medewerkers geen overbodige luxe maar een absolute noodzaak.”

  • Ann de bisschop


In het post-covid-tijdperk zagen we het belang van wellbeing nog meer toenemen. De “new way of post covid-working” is er eentje waarin de cateraar een cruciale rol speelt. Van zodra mensen weer naar kantoor mochten afzakken (al dan niet beperkt tot enkele dagen per week) deden zij dat op een heel andere manier dan daarvoor. Naar het werk gaan kreeg een andere invulling, een veel socialere invulling. Werkgevers moeten hierop inspelen, door dit -zo gemiste- sociale contact te faciliteren, en hoe faciliteer je sociaal contact gemakkelijker dan met food & beverage? Right! 😊

Naast een verhoogd belang aan de beleving van de lunch (maar evengoed de koffie tijdens de eerste meeting van de dag of de snack tijdens de brainstorm die om 16u begon) wordt er ook aanzienlijk meer ingezet op day round services en convenience. Daarmee bedoelen we dat werknemers van onze klanten heel de dag lang toegang moeten hebben tot lekker en gezond eten. Voor ieder “goestingske” moet er een pasklaar antwoord klaarliggen, ook voor eetmomenten die niet op het werk plaatsvinden. Maaltijdboxen en klaargemaakte maaltijden spelen een belangrijke rol in de work-life balance van medewerkers.

 

Werkgeluk, generatiekloof?

Ook in deze post-covid catering blijven we uiteraard rekening houden met diverse generaties. Millenials en Generation Z medewerkers bijvoorbeeld hebben een heel ander eetpatroon dan babyboomers. De jongere generaties stappen meer en meer af van de klassieke 3 maaltijden per dag (waarvan de hoofmaaltijd vaak standaard de klassieke tripartite is: vlees, groenten, aardappelen), maar zij zijn eerder “grazers” , die de hele dag door kleine (veelal gezonde) snacks tot zich nemen.

Partner
Niet alleen gezonde en gevarieerde voeding en een aangenaam kader dragen bij aan wellbeing at work, we zijn er ons ook van bewust dat lichaamsbeweging een cruciale rol speelt in de mentale gezondheid van medewerkers. Daarvoor schakelen we graag onze partner The Health Works Company is. Zij bieden sportsessies, afgestemd op het werkleven, aan in bedrijven, want fittere werknemers staan positiever in het leven én kunnen de workload beter verteren.

Wellbeing: ook bij Belgocatering een belangrijke zaak!
Als cateringbedrijf werden we bijzonder zwaar getroffen door de crisis. Maar toch slaagden we er (als enige cateringbedrijf) in om géén structurele ontslagrondes te moeten organiseren. Wij bouwen graag aan een duurzame, zekere en veilige toekomst voor onze medewerkers én voor de Belgische economie.

 

Meer weten hoe een gezond en gevarieerd foodaanbod het welzijn van jouw medewerkers kan optimaliseren?  Contacteer onze hospitality consultants via info@belgocatering.be
Meer lezen over wellbeing at work?  https://www.anndebisschop.be/

Contact

Voor unieke food en hospitality services in uw organisatie of op uw evenement:
+32 2 897 68 00
info@belgocatering.be

Deze website gebruikt cookies en scripts om je surfervaring zo veel mogelijk te optimaliseren.

Noodzakelijke cookies (zijn nodig voor de correcte werking van de website)

Functionele cookies (verbeteren de gebruikservaring)

Statistische cookies (verzamelen geanonimiseerde gebruikersgegevens)

Social media cookies (worden gebruikt door Facebook, Youtube,...)

Marketing cookies (worden gebruikt voor het verzamelen van marketing informatie en het aanbieden van relevante advertenties)


Enkel geselecteerde cookies accepteren | Wissen